Iskolakör

  1. 1. START – CÉL, a „T” jel helye.
  2. 2. Elemelés és visszafogás (hFelSZállás), a felszállási sebesség elérését követően
  3. 3.Sebesség gyarapodása a levegőben a 2-3 pontok közt, és az emelkedés kezdete.
  4. 4. A motor fordulatszámából visszaveszünk 50 fordulat/perc-et, és az egyenes irányú emelkedés folytatása csökkentett szögállásban (α12), megyünk tovább felfelé. Visszaállítjuk a szárnytő féklapokat 15°-ra.
  5. 5. Az iskolakör első (I.) kanyarja. Emelkedő kanyarulat, kép szerint derékszögben balra, de lehet jobbra is, a repülőtér (aznapi) szabályai szerint és a széliránytól (VSZ) függően, melyet a szélzsák (is) kimutat (SzZs). Emelkedési szög (α23).
  6. 6. A kitűzött repülési magasság elérése (alapértelmezett a 300 méter). Sebességet cirkálóra állítjuk, akár a légcsavar szögét is növelhetjük. Szárnytő féklapok teljesen be.
  7. 7. Az iskolakör második (II.) kanyarja, vízszintes derékszögű, most balkanyar.
  8. 8. Szélirányban vízszintes egyenes irányú repülés (vonatozás), vagyis, ha széllel szemben szálltunk fel (kötelező!), akkor most hátszelünk van, és a földhöz képest sebességgyarapodásunk lesz (VR + VSZ), mintha „vitorlával” haladnánk. Másfelől és máshonnan érkező repülőgépek kötelező belépőpontja az iskolakörbe!
  9. 9. Az iskolakör (III.) kanyarja, a leszállás helyes megszerkesztésének pillanata, amikor hátrafelé tekintve, itt balra 45 fokban (β=45°) a „T”-hez képest meghatározzuk a harmadik kanyar helyét a levegőben, és elvégezzük derékszögben balra, vízszintesen.
  10. 10. Leszállás megkezdése: gáz alapjáratra, repülő óra le, siklás sebessége (α4), szárnytő féklapok ki 15°, majd 30°. A szembeni szél sebességétől függően váltakozik.
  11. 11. Az iskolakör (IV.) kanyarja, süllyedő, derékszögű balkanyar, siklással. Rákanyarodás (kanyarnyújtás, szűkítés!) a leszállópálya irányára. Szélvédőben célpont a „T” elé.
  12. 12. A repülőgépet vízszintesbe hozzuk a föld fölött (hLeSZállás), majd a sebesség csökkenése úgy, hogy a repülő a „T”-nél üljön meg a földre, ha jó volt a számításunk (9., 10. és 11 pont!), majd kifutás, vagy átstartolás , és ismét 2. pont.

...Ki-kihagyott a motor, rángatta a gépet. Nem igaz! Ez nem lehet! Énnálam? VARGA J. László írása alapján

Fullscreen
Fullscreen
Fullscreen