- 1. START – CÉL, a „T” jel helye.
- 2. Elemelés és visszafogás (hFelSZállás), a felszállási sebesség elérését követően
- 3.Sebesség gyarapodása a levegőben a 2-3 pontok közt, és az emelkedés kezdete.
- 4. A motor fordulatszámából visszaveszünk 50 fordulat/perc-et, és az egyenes irányú emelkedés folytatása csökkentett szögállásban (α1>α2), megyünk tovább felfelé. Visszaállítjuk a szárnytő féklapokat 15°-ra.
- 5. Az iskolakör első (I.) kanyarja. Emelkedő kanyarulat, kép szerint derékszögben balra, de lehet jobbra is, a repülőtér (aznapi) szabályai szerint és a széliránytól (VSZ) függően, melyet a szélzsák (is) kimutat (SzZs). Emelkedési szög (α2=α3).
- 6. A kitűzött repülési magasság elérése (alapértelmezett a 300 méter). Sebességet cirkálóra állítjuk, akár a légcsavar szögét is növelhetjük. Szárnytő féklapok teljesen be.
- 7. Az iskolakör második (II.) kanyarja, vízszintes derékszögű, most balkanyar.
- 8. Szélirányban vízszintes egyenes irányú repülés (vonatozás), vagyis, ha széllel szemben szálltunk fel (kötelező!), akkor most hátszelünk van, és a földhöz képest sebességgyarapodásunk lesz (VR + VSZ), mintha „vitorlával” haladnánk. Másfelől és máshonnan érkező repülőgépek kötelező belépőpontja az iskolakörbe!
- 9. Az iskolakör (III.) kanyarja, a leszállás helyes megszerkesztésének pillanata, amikor hátrafelé tekintve, itt balra 45 fokban (β=45°) a „T”-hez képest meghatározzuk a harmadik kanyar helyét a levegőben, és elvégezzük derékszögben balra, vízszintesen.
- 10. Leszállás megkezdése: gáz alapjáratra, repülő óra le, siklás sebessége (α4), szárnytő féklapok ki 15°, majd 30°. A szembeni szél sebességétől függően váltakozik.
- 11. Az iskolakör (IV.) kanyarja, süllyedő, derékszögű balkanyar, siklással. Rákanyarodás (kanyarnyújtás, szűkítés!) a leszállópálya irányára. Szélvédőben célpont a „T” elé.
- 12. A repülőgépet vízszintesbe hozzuk a föld fölött (hLeSZállás), majd a sebesség csökkenése úgy, hogy a repülő a „T”-nél üljön meg a földre, ha jó volt a számításunk (9., 10. és 11 pont!), majd kifutás, vagy átstartolás , és ismét 2. pont.
...Ki-kihagyott a motor, rángatta a gépet. Nem igaz! Ez nem lehet! Énnálam?
VARGA J. László írása alapján